Janen tarina

Vuonna 1994 englantilainen Jane Iredale perusti Iredale Cosmetics, Inc. -yhtiön – yrityksen, joka toi kosmetiikkamarkkinoille ensimmäisenä maailmassa ihoa hoitavan mineraalimeikkisarjan.

Kaikki alkoi siitä, kun Jane lähti Lontoosta New Yorkiin ja alkoi tehdä töitä viihdealalla. Toimiessaan muun muassa tuottajana mallien ja näyttelijöiden kanssa elokuva- ja tv-tuotannoissa Jane huomasi pian, miten mallien ihot usein kärsivät voimakkaista kuvausmeikeistä. Tällöin tärkeintä oli vain meikin riittävä peittävyys sekä pitkäkestoisuus. Janen mukaan pahinta kuitenkin oli, että voimakkailla kuvausmeikeillä oli oma vaikutuksensa ongelmaihoihin ja ongelmaihot taas uhkasivat mallien työuria sekä heikensivät jopa heidän itsetuntojaan.

Eräänä aamuyönä 25 vuotta sitten noin kello kolmelta, Jane sai kuitenkin idean: ”Entä jos olisi olemassa meikkisarja, joka tekisi iholle hyvää?”

Joten vuonna 1994 jane iredale -mineraalimeikkisarja sai alkunsa ensimmäisellä tuotteella, Amazing Base -irtopohjalla, joka on edelleen yksi sarjan suosituimmista tuotteista. Tuote sai välittömästi kosmetologien sekä plastiikkakirurgien suosion sen loistavien ominaisuuksien vuoksi. Asiakkaat ja potilaat rakastivat käyttää irtomaista Amazing Base -mineraalipohjaa, sillä se tuntui miellyttävältä – kuin ei olisi meikkiä lainkaan. Tuote peitti, rauhoitti ja suojasi ihoa tuoden luonnollisen kauneuden esiin. Kuin lisäbonuksena, myös asiakkaiden ihon kunto koheni.

Ensimmäisen tuotteen julkaisun aikoihin Jane aloitti toimistojen sekä tuotannon yksikön perustamisen Massachusettsin maaseudulle, jossa häntä (ja Cookie-koiraa) ympäröivät inspiroivat puutarhat ja luomumaatilat. Jane onkin kävellyt myöhemmin omassa puutarhassaan, syönyt auringon kypsyttämiä vadelmia suoraan pensaista ja pohtinut sitten, miten saada yhtä raikas ja terveellinen tuntu aikaiseksi myös tuotteisiin.

Janen tavoite on, että meikin täytyy näyttää ja tuntua hyvältä sekä olla hyväksi iholle. Tärkeää on myös tuotteiden helppo- ja monikäyttöisyys, jotta nainen voi näyttää parhaimmaltaan lyhyessä ajassa ja pienellä vaivalla.

Tänä päivänä brändi tavoittaa ihmisiä kaikista ikäluokista ja kansallisuuksista ympäri maailman. Tuotesarjan ideologiaan juurtuneena on usko meikistä, joka on parhaimmillaan silloin kun se viimeisimpien trendien noudattamisen sijaan, korostaa naisen luonnollista kauneutta ja saa hänen persoonallisuutensa hehkumaan.

”It seems to me that the possibilities are endless.” Jane Iredale

Tavoitteenani on luoda tuotteita, jotka näyttävät hyvältä, tuntuvat hyvältä ja ovat hyväksi iholle.
— Jane